کابینت آشپزخانه

آپلود سنتر

کابینت آشپزخانه کلاسیک ، رومی ، سلطنتی

طرح های گرافیکی 3dmax

نام کاربری :
پسورد :
فراموشی رمز
صفحه اصلی / اخبار هنری / جشن ثبت جهانی «کاخ گلستان» آغاز شد
تعداد بازدید 85
نویسنده پیام
bahar آفلاین

ارسال‌ها : 2919
عضویت: 4 /4 /1392
محل زندگی: tehran
حالت من:
جنسیت من
سن: 26
شناسه یاهو:
تشکرها : 748
تشکر شده : 4644
جشن ثبت جهانی «کاخ گلستان» آغاز شد

آیین گرامیداشت ثبت جهانی «ثبت جهانی کاخ گلستان» دقایقی پیش با حضور رییس جمهور در این مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه‌ی کاخ گلستان به عنوان نخستین مجموعه‌ی ثبت شده در فهرست میراث جهانی در پایتخت ایران است که امروز یکشنبه (16 تیرماه) جشنی به همین مناسبت و بر اساس رسمی که چند سال است، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با جهانی شدن آثاری از کشور آن را مرسوم کرده است، با حضور بالاترین مقام اجرایی دولت برپا شده است.

«کاخ گلستان» دوم تیرماه امسال در سی‌ و هفتمین اجلاس سالانه‌ی کمیته‌ی میراث جهانی یونسکو که امسال در کامبوج برگزار شد، در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

سنگ بنای این کاخ که در بخش قدیمی تهران واقع شده، در دوران صفویه گذاشته شد و بخش‌های اصلی آن در درون حصار قدیمی تهران احداث شد. این کاخ سپس در قرن 19 میلادی توسعه یافت و به عنوان کاخ محل زندگی خانواده پادشاهان قاجار مورد استفاده قرار گرفت و اتفا‌قات مهمی از تاریخ معاصر ایران در آن به وقوع پیوست.

گلستان، شامل هشت ساختمان اصلی بوده و دارای باغ بسیار زیبایی نیز هست که در حال حاضر از کل مجموعه به عنوان یک موزه استفاده می‌شود. باغ کاخ گلستان به سبک تلفیقی باغ‌های ایرانی و اروپایی ساخته شده است.

بعد از انقلاب اسلامی، کاخ گلستان پنج مدیر را پشت صندلی ریاستش دید؛ از سال 1369 «آذرمی» رییس این مجموعه بود، سپس «علیرضا انیسی» از سال 1375 تا 1380 رییس کاخ گلستان شد و بعد از او، این سمت به «پروین ثقةالاسلام» رسید و او از سال 1380 تا اردیبهشت‌ماه 1389 در کاخ گلستان ماند. «مسعود شریفی» هم دو سال و 10 ماه مدیر کاخ گلستان بود که اسفندماه سال گذشته صندلی ریاست این کاخ را به «زینب فیروزی» واگذار کرد.

مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی کاخ گلستان در بخش‌های «کاخ اصلی» با چهار تالار «سلام، ظروف، عاج و آینه»، «موزه‌ی مخصوص»، «موزه‌ی مردم‌شناسی»، «شمس‌العماره»، «بادگیر»، «نگارخانه»، «حوض‌خانه»، «الماس» و «نگارخانه» کاخ موزه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی برای بازدید عموم آماده است.

ایران در حال حاضر، بر اساس آمار یونسکو، 16 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی دارد که شامل چغازنبیل، تخت جمشید، پاسارگاد، تخت سلیمان، بم و فضای فرهنگی آن، گنبد سلطانیه، سنگ نبشته بیستون، سازه‌های آبی شوشتر، کلیساهای ارامنه ، بازار تاریخی تبریز، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، برج گنبد قابوس، مجموعه باغ‌های ایرانی و کاخ گلستان است.

یکشنبه 16 تیر 1392 - 19:43
پرش به انجمن :



لینک های ستاره دار

لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن


کد رنگ | آپلود سنتر رایگان | خرید آنلاین کارت شارژ | تبادل لینک رایگان
تمامی حقوق برای انجمن "مجله اینترنتی ضد دختر" محفوظ می باشد و کپی برداری حرام است و پیگرد قانونی دارد
طراحی قالب : داریوش فرهنگ