کابینت آشپزخانه

آپلود سنتر

کابینت آشپزخانه کلاسیک ، رومی ، سلطنتی

طرح های گرافیکی 3dmax

نام کاربری :
پسورد :
فراموشی رمز
صفحه اصلی / فرهنگ / فرهنگ : چشماتو درویش کن!!
تعداد بازدید 88
نویسنده پیام
mehrdad آفلاین

ارسال‌ها : 1043
عضویت: 16 /8 /1391
محل زندگی: تبریز
حالت من:
جنسیت من
سن: 21
شناسه یاهو:
تشکرها : 1630
تشکر شده : 1897
فرهنگ : چشماتو درویش کن!!

صورتشو گرفتمو به سمت خودم برگردوندم و خندیدم و گفتم: خیلی قشنگه نه؟

خندید و گفت: آره خیلی باحاله.

گفتم:" ببین پسرم درسته که در این خونه بازه ولی.............

نسبت به زنان دیگران پاکدامن باشید تا نسبت به زنان تان پاکدامن باشند. امام صادق(ع).

"با پسرم در حال قدم زدن در خیابان بودیم که در یک خانه باز بود و پسر چهارده ساله ام در حالی که به جلو حرکت می کرد همین طور به داخل خانه چشم دوخته بود و شروع کرد به برانداز موتور زیبایی که داخل حیاط پارک شده بود.

با خودم فکر کردم شاید الان بهترین زمان برای آموزش کنترل نگاه به پسرم است......

صورتشو گرفتمو به سمت خودم برگردوندم و خندیدم و گفتم: خیلی قشنگه نه؟

خندید و گفت: آره خیلی باحاله.

گفتم:" ببین پسرم درسته که در این خونه بازه ولی در هر حال حریم خصوصی یه خونواده هست و تو نباید این قدر راحت به داخل اون چشم بدوزی. شاید یکی از اعضای این خونه راحت وسط این حیاط باشه. به نظرت درسته که به داخل خونه زل بزنی؟

نه تنها توی این مورد بلکه دیگه در ارتباط با جنس مخالف هم باید دقت کنی. شما دیگه پسر بزرگی هستی و چند وقت دیگه مکلف هستی، پس خیلی بیشتر از اینا باید مراقب نگاهات باشی.........."

*****

پدر و مادر بودن آمیزه ای از شادی و مبارزه جویی است. هیچگونه طرح ریزی یا پیش بینی قطعی، والدین را برای دنیایی که در انتظار فرزندان و پدر و مادرهاست مهیا نمی سازد.

والدین اولین و بانفوذترین معلم فرزندان هستند. هم چنان که فرزندان بزرگ می شوند در حالی که والدین می آموزند باید انعطاف پذیر باشند و خود را با تغییرات روز افزون فرزندان منطبق کنند در زمینه راهنمایی و تشویق او به مهارتهای بیشتری نیاز دارند.

تربیت فرزندان نتیجه مسئولیت و تلاش و هماهنگی پدر و مادر است. واگذاری تربیت فرزندان به مادر و خالی کردن میدان تربیت از پدر، فرزندان را معمولا با مشکلات جدی مواجه می کند.

صاحب نظران معتقدند هر چند که مادران در تربیت فرزندان مهارت بیشتری دارند اما پدران می توانند موثرتر باشند. بر این اساس پدران باید در امر تربیت، نگهداری و رشد و شکوفایی فرزندان، نقش و مشارکت داشته باشند.

خصوصا کودکان و حتی در اوایل نوجوانی، فرزندان تصوری اغراق آمیز از پدر داشته و او را حلال همه مشکلات می دانند. این تصورات و توقعات، همه بار مسئولیت بزرگ و تعیین کننده ای بر دوش پدر می گذارد و البته می تواند یک فرصت بسیار طلایی برای آموزش برخی از اصول اساسی در زندگی فرزندان باشد.

هر چند در زمینه حجاب ظاهری دختران، به نظر مادران بسیار مسئول هستند اما تصور می شود که یک پدر نافذ و منطقی بتواند تاثیر شگرفی بر دختر خود بگذارد

آموزش مسایل مذهبی و اخلاقی نیز در این وادی دارای ارزش و اهمیت خاص خود است چرا که فرزندان را در آینده در برابر بسیاری از آسیبها و مشکلات و انحرافات واکسینه کرده و باعث می شود که والدین وقتی از تربیت مذهبی و اخلاقی فرزند خود اطمینان داشته باشند، با خیالی آسوده تر فرزندان و میوه زندگی شان را به جامعه بفرستند؛ لذا در این زمینه به نظر می رسد که پدر می تواند نقش تربیتی بسیار موثری ایفا کند. از جمله این موارد، آموزش مفهوم حجاب برای فرزندان است. البته آموزش حجاب ظاهر برای دختران و آموزش حجاب چشم برای پسران در اولویت بالاتری قرار دارد.

هر چند در زمینه حجاب ظاهری دختران، به نظر مادران بسیار مسئول هستند اما تصور می شود که یک پدر نافذ و منطقی بتواند تاثیر شگرفی بر دختر خود بگذارد.

البته بحث ما در این یادداشت نقش و تاثیر پدر بر دختر نیست بلکه می خواهیم توصیه های کلی ارایه دهیم تا پدران بتوانند در زمینه آموزش کنترل نگاه یا همان حجاب چشم، آموزشهای لازم را به فرزند پسر خود ارایه دهند:

حجاب چشم

حجاب در قرآن یک مجموعه رفتار است نه فقط پوششی ظاهری. در قرآن حجاب چشم، حرف زدن و راه رفتن و ...داریم که اولین مورد حجاب، حجاب چشم است. از آنجا که تاثیر پذیری مرد از نگاه زن بسیار بیشتر از تاثیر پذیری زن از نگاه مرد است لذا در سیره اهل بیت که مفسر آیات قرآن است این مورد را درباره مردان بیشتر تاکید کرده است و لذا به نظر می رسد که این آموزش باید قبل از بلوغ پسران مان مورد توجه جدی قرار گیرد:

پدرهایی که پسر نوجوان دارند فراموش نکنند که:

* توصیه می شود والدین در امور زناشویی و طرز لباس پوشیدن خود در برابر فرزندان بسیار دقت کنند

* تقویت اعتقادات مذهبی و معنوی درونی وپرورش تعهد به ضوابط اخلاقی، دینی و اجتماعی که عمدتا والدین، مسئول رشد و پرورش آن در فرزندان هستند، توصیه می شود

* به تغذیه های فکری فرزندتان شامل دوستان وی، که یک کلاس آموزشی غیر رسمی به شمار می روند توجه کنید

* نحوه مدیریت ذهن را به فرزندتان آموزش دهید

* نقش نگاه در بروز تحریکات جنسی را برای فرزندتان شرح دهید

* از نمایش فیلمهای مهیج و تحریک کننده و مانند ان که از طریق اینترنت و لوح فشرده و ماهواره و ... در اختیار نوجوان قرار می گیرد مراقبت نمایید

* نوجوان تان را با احکام فقهی در این زمینه آشنا سازید

* برای پیشگیری از نگاه ها ی حرام، به نوجوانتان بیاموزید که از نگاه تند و تیز به نامحرم خودداری کند

* اگر شاهد نگاه افراطی فرزندتان به نامحرم بودید باید عملا وی را از این کار باز دارید

* و از همه مهم تر اینکه مهمترین معلم فرزندان ما، رفتارهای خود ماست. وقتی پدری خودش در رابطه با جنس مخالف مراعات لازم را نکرده و اهل بگو و بخندهای زیاد، متلک انداختن، گرم گرفتن های بی مورد، چشم چرانی و .. است نباید توقع داشته باشد که پسرش این موارد را رعایت کند.

پنجشنبه 25 مهر 1392 - 14:18
از این پاسخ تشکر شده: 2 کاربر از mehrdad به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: migren + parisa +
ailar آفلاین

مدیر بخش
ارسال‌ها : 2662
عضویت: 5 /7 /1392
محل زندگی: شهر خودمون
حالت من:
جنسیت من
سن: 18
شناسه یاهو:
تشکرها : 3609
تشکر شده : 4743
پاسخ : 1 RE فرهنگ : چشماتو درویش کن!!

خیلی عالی بود موسیو دستت درد نکنه

امضای کاربر :
خدا جــــــــــونم....

ببخش که یک عمر

عاشقانه هایم را

خرج این و آن کردم...!

و به تو فقط یک مشت خمیازه و

کسلی و بی حوصلگی

تحویل دادم!

پنجشنبه 25 مهر 1392 - 16:45
از این پاسخ تشکر شده: 1 کاربر از ailar به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: parisa /
پرش به انجمن :



لینک های ستاره دار

لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن لینک سایت مدیران انجمن


کد رنگ | آپلود سنتر رایگان | خرید آنلاین کارت شارژ | تبادل لینک رایگان
تمامی حقوق برای انجمن "مجله اینترنتی ضد دختر" محفوظ می باشد و کپی برداری حرام است و پیگرد قانونی دارد
طراحی قالب : داریوش فرهنگ